Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w naszej szkole
Każdy człowiek ma problemy, przeżywa różnorodne trudności- są one po prostu częścią życia. Każdy też radzi sobie doskonale z ich znakomitą większością. Zdarza się jednak taki moment, kiedy czujemy się bezradni, nie wiemy co zrobić. Człowiek jest istotą społeczną i właśnie dlatego wcale nie musi radzić sobie z wszystkimi problemami w pojedynkę. Czasami dużo lepszym pomysłem jest poszukanie pomocy.
A czy Ty wiesz, do kogo możesz udać się po pomoc w naszej szkole?
Do Twojej dyspozycji są odpowiednio przygotowani, gotowi do niesienia pomocy
- psycholog Ewa Hanulak
- pedagog Mariola Jędrych
- pedagog specjalny Karolina Wolska
Kim są i czym się zajmują?
To osoby, których głównym celem jest pomoc wszystkim, którzy jej potrzebują, uczniom, rodzicom i nauczycielom.
Oferujemy pomoc w atmosferze życzliwości, zaufania, zrozumienia i akceptacji, w której cierpliwość i empatia są standardem.
Pamiętaj! Każdy problem jaki napotykamy na drodze naszego życia ma swoje rozwiązanie czasami jednak potrzebujemy kogoś, kto pomoże nam w jego odnalezieniu..
Zadania psychologa i pedagoga w szkole
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2013 poz. 532).
§ 23.1 Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.
§ 23.2 Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów.
§ 23.3 Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
§ 23.4 Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
§ 23.5 Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
§ 23.6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
§ 23.7 Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
§ 23.8 Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zadania pedagoga specjalnego
1) współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:
a) rekomendowaniu dyrektorowi szkoły lub do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
b) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
c) rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
d) określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;
2) współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
3) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
c) dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
d) doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;
4) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;
5) współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami ( m.in. poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi szkołami i placówkami, organizacjami pozarządowymi, pomocą nauczyciela, pracownikiem socjalnym, asystentem rodziny);
Godziny pracy |
Ewa Hanulak psycholog |
Mariola Jędrych pedagog |
Karolina Wolska pedagog specjalny |
PONIEDZIAŁEK | - | 800 – 1400 | |
WTOREK | 900 – 1400 | 800 - 1100 | 1050-1320 |
ŚRODA | 1230 – 1530 | 800 – 1300 | |
CZWARTEK | 1000 – 1430 | 700 – 1030 | |
PIĄTEK | - | 700 – 1130 | 845- 1045 |