PSP 7 RADOMSKO

Jak pomóc rozwijać skrzydła

Aktualności Testy Poznajemy zawody

5 rzeczy, o których warto pamiętać, rozmawiając z dzieckiem o ścieżce edukacyjno-zawodowej

Być może zastanawiasz się, jak możesz pomóc swojemu dziecku w wyborze szkoły czy ścieżki zawodowej. Z jednej strony, jako rodzic, chcesz podzielić się doświadczeniem i uchronić przed nietrafionymi decyzjami, z drugiej strony przychodzi refleksja: nie chcę narzucać swojego zdania. Z licznych rozmów przeprowadzonych z rodzicami nastolatków odnoszę wrażenie, że dorośli mają poczucie, że stąpają po kruchym lodzie i chętnie zostawiliby kwestię doradzania specjalistom. Co jednak możemy zrobić jako rodzice bez korzystania z pomocy doradcy?

Poznaj 5 prostych wskazówek.

Z badań przeprowadzonych przez Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w 2011 roku wynika, że największy wpływ na decyzje zawodowe dzieci wywierają rodzice. Z jednej strony można się spodziewać takiego wyniku. Z drugiej – niektórym rodzicom trudno w to uwierzyć (szczególnie, gdy obserwują tzw. bunt nastolatka) i raczej wskazaliby znajomych swoich dzieci, media czy panującą modę jako główne źródła inspiracji. Te czynniki również mają niebagatelny wpływ na młodych ludzi, jednak to rodzice w przekonaniu młodzieży odgrywają kluczową rolę jako doradcy kariery (mimo że nastolatkowie często się do tego nie przyznają).

Młodzi ludzie wewnętrznie pragną, aby rodzice byli z nich dumni i zadowoleni. Zależy im na pozytywnej opinii i akceptacji najbliższych. Warto wziąć to pod uwagę i zrozumieć, że to właśnie rodzice mogą być najlepszymi doradcami własnego dziecka. Porównajmy to z indywidualnym procesem doradczym u specjalisty, który zazwyczaj trwa od kilku do kilkunastu godzin. Rodzice mają tę przewagę, że obserwują dziecko na co dzień, widzą, jak dorasta i jak się rozwija, jak radzi sobie z wyzwaniami, co lubi, a co przychodzi mu z większym trudem. Przez cały rok, każdego dnia. Często zastanawiają się jednak: No dobrze, ale co mam wziąć pod uwagę i o czym pamiętać, gdy będę chciał(a) porozmawiać z moim synem/córką o wyborze przyszłej drogi zawodowej? Potrzebuję wsparcia i specjalistycznej wiedzy.

Z mojego punktu widzenia nie jest ona wymagana – wystarczą własne doświadczenia i obserwacje.

 

Co możemy zrobić i o czym pamiętać, podejmując rozmowę z nastolatkiem?

 

Pokaż dziecku, że to nie wybór do końca życia i jeden dzień dłużej ,

To, co najbardziej stresuje nastolatków w wyborze szkoły, to obawa, że ich wybór okaże się nietrafiony. Co się stanie, jeśli zmieni się ich wizja na życie? Otóż zmieni się i tyle. Nikt nie powiedział, że mamy przez całe życie pracować w wyuczonym zawodzie, którego nie lubimy (mimo iż na początku wydawało nam się, że to świetny wybór) lub decydować się na opcje związane jedynie z tym, co zdawaliśmy na maturze. Życie to pole ciągłych decyzji. Czasem przypadkowy wybór prowadzi nas w zupełnie niespodziewane miejsce, ale nie oznacza to, że z założenia ma być to miejsce do nas niepasujące. Zdarza się to każdemu, bez wyjątku: podejmujemy decyzje, które nie zawsze są dla nas satysfakcjonujące. Pytanie, co możemy z tym zrobić? Jaką naukę z tego wyciągnąć? Jakie znaczenie i jaką wartość ma dla nas to doświadczenie? Warto uspokoić nastolatka, że popełnianie błędów jest naturalne, a chybiony wybór to nie zawsze droga bez wyjścia. Gdy Twoje dziecko stoi przed ważną decyzją, przedyskutujcie różne warianty:

Jakie masz marzenia związane z tym wyborem? Co najlepszego się stanie?

Co najgorszego się stanie, jeśli to będzie to nietrafiony wybór?

Jak myślisz, jakie skutki w rzeczywistości będzie miał dla Ciebie ten wybór?

Jaki masz plan B? Kiedy po niego sięgniesz?

Jakie decyzje były dla Ciebie satysfakcjonujące? Co je łączyło, jakie podobieństwa zauważasz?

Jak myślisz, co w przyszłości warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu podobnej decyzji?

Opowiedz także o swoich doświadczeniach i nietrafionych wyborach. Podziel się swoimi strategiami radzenia sobie z taką sytuacją.

Zmień optykę z zawodu na kompetencje

Zarówno młodzież, jak i młodzi dorośli wkraczający w życie zawodowe, często poszukują odpowiedzi na pytanie: Kim mogę być? (oczekując nazwy danego zawodu/stanowiska) zamiast: Co chcę/mogę robić?

Zauważyłam, że istnieje bardzo silna potrzeba określenia siebie poprzez konkretny zawód. Prawdopodobnie to pomaga w samookreśleniu, ale też nadaje cel. Niestety, gdy nie możemy znaleźć dla siebie „konkretnej nazwy”, może to być frustrujące. Co więcej, taka postawa niesie ze sobą ryzyko trudności w przebranżowieniu się, ponieważ próbując „samookreślić się poprzez zawód” możemy pominąć bardzo ważną, a z mojego punktu widzenia kluczową kwestię: posiadane kompetencje. Każdy zawód wymaga pewnych kompetencji, na które składają się trzy elementy: umiejętności, wiedza i postawa. Wiele stanowisk lub prac wykorzystuje bardzo podobne zestawy kompetencji. Przy reorientacji zawodowej wykorzystujemy właśnie te drobne elementy składowe i w nowym miejscu pracy opieramy się na tym, co już wiemy i potrafimy. Dzięki temu łatwiej nam być elastycznym i dostrzec nowe możliwości. Dodatkowo, jeśli puścimy wodze wyobraźni i zastanowimy się: Kto może potrzebować takich kompetencji? lub Jak inaczej można je wykorzystać?, to śmiało można stwierdzić, że nie dryfujemy na rynku pracy, a poruszamy się solidnym statkiem, który wpłynie do dowolnego portu. Zachęcam, by w momencie wyboru szkoły przyświecała młodzieży myśl nie do jakiego konkretnego zawodu jest to droga, lecz w co (w jakie kompetencje) chcą/mogą być zaopatrzone/zaopatrzeni, jeśli wybiorą tę ścieżkę.

W rozmowie z dzieckiem pomocne mogą być następujące pytania:

  1. Jakie umiejętności i wiedzę zdobędziesz w tej szkole?
  2. Do czego możesz wykorzystać zdobywaną wiedzę i/lub umiejętności?
  3. Czego chcesz się dowiedzieć, jakie umiejętności rozwinąć? Co Ci w tym pomoże?

Podziel się własnym doświadczeniem na rynku pracy

Dla Twojego dziecka często to Ty jesteś rynkiem pracy. Dziecko codziennie Cię obserwuje i na pewno ma już wiele przekonań dotyczących pracy. Możesz poszerzyć wiedzę dziecka o zawodach lub stanowiskach, z którymi masz do czynienia. Porozmawiaj o tym, co Ci się podoba w pracy, którą wykonujesz, oraz jaką drogę trzeba było przebyć, by tym się zajmować. Ponadto, jeśli pracujesz zdalnie, pokaż dziecku z bliska, co robisz, i opowiedz, z czym się wiąże się twoja praca, jakie widzisz jej plusy, a jakie minusy. Dzięki szczerym rozmowom w domu nastolatek zweryfikuje wyobrażenia na temat samej pracy, być może też odkryje coś, czego chciałby spróbować. Wskazuj także na umiejętności i wiedzę, w tym tę nabywaną w szkole, jaka może być przydatna na Twoim stanowisku. Dzięki temu dziecko będzie widziało praktyczne zastosowanie danego przedmiotu, będzie też miało większą motywację do nauki. Jeśli wiemy PO CO się czegoś uczymy albo wykonujemy daną rzecz, łatwiej przychodzi nam pokonywanie wszelkich trudów z tym związanych.

Pamiętaj też, aby o pracy mówić nieoceniająco. Zdarza się, że zmęczeni wracamy do domu i narzekamy na różne sytuacje lub osoby. Wiedz, że Twoje dziecko to słyszy i przekonanie, że praca to jedynie przykry obowiązek, może mu towarzyszyć przez całe życie.

Zwróć uwagę na różnice pomiędzy typami szkół i krążącymi o nich opiniami

Młodzież wybiera szkołę w dużej mierze na podstawie opinii innych. Na ogół wybory padają na placówki, które wzbudzają zaufanie, są polecane przez innych uczniów i znane w środowisku. W efekcie młodzież często kieruje się popularnością danego miejsca lub przekonaniami na jego temat, które niekoniecznie są prawdziwe. W przypadku wyboru szkoły ponadpodstawowej dotyczy to nie tylko konkretnej placówki, ale i danego jej typu, tzn. czy jest to technikum, liceum czy szkoła branżowa. Opinie takie jak Liceum jest tylko dla tych, którzy nie wiedzą co robić w życiu, Technikum jest lepsze, bo daje zawód, Szkoła branżowa jest dla tych, którzy chcą szybko znaleźć pracę itp. mają kluczowe znaczenie przy wyborze, a jednocześnie zawężają perspektywę i sprawiają, że możemy wykluczyć inne rozwiązania. Podobnie jest w momencie podejmowania decyzji o dalszej edukacji po szkole średniej. Mogą się pojawiać przekonania typu: Kierunki techniczne są lepsze niż humanistyczne, Uczelnia państwowa jest lepsza niż uczelnia prywatna, W pracy liczą się tylko znajomości lub Nie ma pracy dla ludzi z moim wykształceniem itp.

W tym momencie warto zadać pytania:

Skąd to wiesz?

Jakie masz dowody na poparcie takiej opinii?

oraz porozmawiać na temat różnic pomiędzy typami szkół. Z mojego doświadczenia wynika, że na ogół nastolatkowie mają dosyć mgliste pojęcie na ten temat i nie znają niuansów dotyczących liczby egzaminów, praktyk czy liczby rozszerzeń do wyboru. Poniżej znajdziesz porównanie szkół ponadpodstawowych, które może okazać się pomocne.

Wskazuj rzetelne źródła wiedzy, które poszerzają horyzonty

Czy wiesz, czym zajmuje się zadziczacz? A co ci mówi end of life planner? Nawet jeśli starasz się być na bieżąco z trendami w edukacji i rynkiem pracy, nie możesz wiedzieć wszystkiego. Dlatego warto sięgnąć z dzieckiem po sprawdzone źródła wiedzy, które poszerzą Waszą perspektywę i zachęcą do rozważenia nowych możliwości. Jednym z nich jest całkowicie bezpłatna Mapa Karier, która jest na bieżąco aktualizowaną bazą informacji o prawie 600 ścieżkach kariery. To narzędzie, które nie tylko pomaga poszerzać wiedzę o rynku pracy, ale także wskazuje różne ścieżki edukacyjno-zawodowe i celowość nauki przedmiotów szkolnych, pokazując ich przydatność na konkretnych stanowiskach. W Mapie Karier znajdziesz zarówno te zawody, które znajdują się w oficjalnej klasyfikacji, jak i te pojawiające się jedynie w ogłoszeniach o pracę. Dodatkowo lista zawodów jest wciąż poszerzana o nowe zawody przyszłości. Być może pojawia się tu pytanie: A dlaczego mówimy w Mapie Karier o zawodach, kiedy wcześniej zachęcano, by mówić o kompetencjach? Między innymi dlatego, aby:

  • pokazać, że wiele zawodów posiada bardzo podobne zestawy kompetencji,
  • pogłębić wiedzę o rynku pracy,
  • wskazać różnorodne ścieżki kariery oraz połączenia między nimi,
  • wyszukiwać zależności między zawodami, a dzięki tej umiejętności łatwiej będzie się nam odnaleźć w nieznanej zawodowej rzeczywistości, która zmienia się na naszych oczach,
  • wskazać sens i użyteczność przedmiotów szkolnych w danym zawodzie. 

Ścieżki kariery w Mapie Karier

Zatem usiądź razem z synem, córką, wpiszcie adres www.mapakarier.org, wejdźcie na Ścieżki karier i bawcie się, wspólnie eksplorując (także mniej oczywiste) zawody!

Mam nadzieję, że czujesz się teraz pewniej i wiesz, na jakie tematy warto w rozmowie z dzieckiem zwracać uwagę i jakie pytania zadawać. Dzięki tym pięciu wskazówkom Twoje dziecko łatwiej podejmie decyzje, a Ty będziesz dla niego najlepszym wsparciem w drodze do satysfakcjonującej kariery zawodowej. Masz apetyt na więcej? Koniecznie obejrzyj nasz webinar „Jak pomóc dziecku w wyborach edukacyjno-zawodowych”.

 

Źródło: Mapa Karier (mapakarier.org), licencja CC BY 4.0

 

Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego

w Publicznej Szkole Podstawowej nr 7 w Radomsku

Oferta edukacyjna szkół na rok szkolny 2020/2021

I LO

Przód ulotki 
Środek ulotki
Prezentacja 

II LO

Ulotka 1
Ulotka 2

Prezentacja

ZESPOŁU SZKÓŁ EKONOMICZNYCH

Ulotka szkolna
Prezentacja

ZESPOŁU SZKÓŁ ELEKTRYCZNO - ELEKTRONICZNYCH

Elektronik
Elektryk
Informatyk
Ogólna grafika
Programista
Reklamy
Zawód elektryk

ZESPÓŁ SZKÓŁ PODNADPODSTAWOWYCH NR 1 MECHANIK

Film

ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA

Klip promocyjny

ZSP KLESZCZÓW

Zaproszenie
Broszura

ZESPÓŁ SZKÓŁ CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W BUJNACH

Ulotka

 

ZSCR DOBRYSZYCE

Ulotka

Ulotka1

Ulotka3


 

11. KONFERENCJA LOGISTYCZNA

W czwartek, 13 lutego w Zespole Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Radomsku odbyła się 11. Konferencja Logistyczna pod hasłem "(NIE) zwykła logistyka". Konferencji towarzyszyły warsztaty dla uczniów, ciekawe konkurencje logistyczne oraz sprawnościowe.

Zorganizowano interaktywny konkurs, w którym wzięło udział dziewięć reprezentacji szkół z terenu Radomska i powiatu.

Naszą szkołę reprezentowali:

Wiktor Wypych

Dominik Sienkiewicz

Uczniowie zajęli I miejsce wykazując dużą wiedzę zawodoznawczą, logistyczną, ekologiczną oraz kreatywność.

Ponadto nasza młodzież: Zofia Świech, Hanna Broniszewska, Krzysztof Ćwiek doskonale bawiła się podczas gier i zabaw logistycznych otrzymała upominki i pamiątkowe gadżety.

Uczniowie klas technik logistyk z innowacją wojskową zaprezentowali pokaz technik interwencyjnych.

Pokaż galerię zdjęć


 

V TARGI EDUKACYJNE W „SIÓDEMCE”

20 marca 2019 roku w naszej szkole zorganizowane zostały Targi Edukacyjne. Była to już piąta edycja tej imprezy. Udział w nich wzięły szkoły średnie z terenu powiatu radomszczańskiego a także z Kleszczowa. Szkoły prezentowały swoją ofertę edukacyjną na rok szkolny 2019/2020. W targach pierwszy raz udział brali przedstawiciele Cechu Rzemieślników i Przedsiębiorców z Radomska. Zaproszeni na targi Goście prezentowali również swoje osiągnięcia i ciekawostki o szkołach. Targi adresowane były do młodzieży z klasy VIII i III gimnazjum oraz ich Rodziców. Odwiedzający mieli możliwość porozmawiania z nauczycielami, dyrekcją oraz uczniami z zaproszonych szkół. Była to okazja do zadania wielu pytań i rozwiania wątpliwości. Udział w targach miał na celu ułatwienie dostępu do informacji o ofercie edukacyjnej oraz nawiązanie pierwszego bezpośredniego kontaktu z potencjalną nową szkołą. Mamy nadzieję, że udział uczniów i ich rodziców w tym spotkaniu przyczyni się do bardziej świadomej i przemyślanej decyzji edukacyjnej.

Pokaż galerię zdjęć


ŚWIĘTO STOLARZY

19 marca 2019 roku Sekcja Stolarska radomszczańskiego Cechu Rzemieślników i Przedsiębiorców obchodzi swoje święto. To dzień św. Józefa, patrona stolarzy.

   Uroczystości rozpoczęły się mszą św. odprawioną w kolegiacie św. Lamberta, w której uczestniczył prezydent Jarosław Ferenc. Po mszy rzemieślnicy, przedsiębiorcy i goście udali się do siedziby Cechu przy ul. Reymonta, gdzie Starszy Cechu Waldemar Gołąb oraz dyrektor PSP nr 7 Radosław Bartnik podpisali umowę o współpracy. Inicjatorkami tego porozumienia były: Elżbieta Kozłowska – doradca zawodowy w PSP 7 oraz Edyta Depta – dyrektor Cechu.

  Wspólnym celem obu stron będzie uświadomienie młodzieży, że ucząc się konkretnego fachu z łatwością poradzą sobie ze znalezieniem pracy, gdyż ukończenie szkoły branżowej I stopnia i zdobycie tytułu czeladnika to najszybszy sposób, aby zostać fachowcem w swojej branży a w przyszłości prezesem własnej firmy. Spotkanie w siedzibie Cechu było również okazją do złożenia życzeń z okazji obchodzonego przez stolarzy święta.

 Porozumienie podpisane a teraz do pracy!

Pokaż galerię zdjęć


 

SPOTKANIE Z PANIĄ DYREKTOR CECHU RZEMIEŚLNIKÓW I PRZEDSIĘBIORCÓW 20 MARCA 2019

Cechy rzemieślnicze powstawały już w średniowieczu i istnieją do dnia dzisiejszego. Cech Rzemieślników i Przedsiębiorców w Radomsku jest organizacją samorządu gospodarczego zrzeszającą  przedsiębiorców na zasadzie dobrowolności. W czterech Sekcjach branżowych zrzesza firmy w różnych zawodach takich jak:

 

W spotkaniu udział wzięli uczniowie z klas VIII szkoły podstawowej i III gimnazjum. Młodzież mogła zapoznać się z działalnością cechu oraz drogą do uzyskania kwalifikacji w zawodach rzemieślniczych. Zaprezentowano zawody, na które jest zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy i zaoferowano pomoc i pośrednictwo w organizacji praktyk zawodowych w zrzeszonych w cechu firmach. Zwrócono uwagę na duże zapotrzebowanie na konkretne zawody, które umożliwiają rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej.

 

Opracował: doradca zawodowy

Elżbieta Kozłowska


 

XVI Konferencja z okazji Święta Stolarzy
„Teraźniejszość i przyszłość w przemyśle drzewnym”

W dniu 20.03.2018 r. po raz 16 – ty w Zespole Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska odbyła się konferencja z okazji Święta Stolarzy. Jej celem jest rozwijanie wśród uczniów zainteresowań związanych z branżą drzewną a w szczególności wiadomości ogólnozawodowych. Konferencja służyła również integracji środowiska rzemieślniczego ze szkołą, Cechem Rzemieślników i Przedsiębiorców.
Podczas konferencji prezentację multimedialną przedstawił pan Jakub Mroczek przedstawiciel firmy TOPSOLUTION dzięki, której młodzież mogła zapoznać się z możliwością zakupu mebli przez internet na żądany wymiar zgodnie z zapotrzebowaniem klienta. W czasach Internetu ludzie stają się coraz bardziej wygodni i coraz częściej nie wychodząc z domu dokonują zakupów.

Konferencji towarzyszyły konkursy - między innymi:
Konkurs na prezentację multimedialną "Zawód technik technologii drewna i stolarz”

II miejsce otrzymała Weronika Tkacz z PSP nr 7 w Radomsku

III miejsce otrzymała Karolina Misztal z PSP nr 7 w Radomsku


BRAWO DLA DZIEWCZĄT!

  


 

IX Konferencja Logistyczna
21 lutego 2018 roku w Zespole Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Radomsku odbyła się
IX Konferencja Logistyczna pod hasłem:
„Kreatywna logistyka - teoria i praktyka" .

Uczniowie gimnazjów z powiatu radomszczańskiego wzięli udział w warsztatach w formie gier i zabaw logistycznych tj. logistyczny łańcuch kody QR.
Warsztaty zostały uświetnione pokazem technik interwencji w wykonaniu logistyków z innowacją wojskową.
Ponadto rozstrzygnięto konkurs na prezentację multimedialną pt „Zawód logistyk” Spośród wielu prac wykonanych przez uczniów klas gimnazjalnych z powiatu radomszczańskiego komisja konkursowa nagrodziła 3 osoby w tym najmłodszego uczestnika Bartosza Sapotę – ucznia klasy IV PSP 7. Bartosz zajął III miejsce . Gratulujemy zajęcia tak wysokiej lokaty. Laureaci konkursu otrzymali dyplomy i nagrody.

  WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM DORADZTWA ZAWODOWEGO

  INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA TRANSPORTU2

Pokaż galerię zdjęć


 

IV TARGI EDUKACYJNE W „SIÓDEMCE”

7 marca 2018 roku w hali sportowej PSP 7  odbyły się Targi Edukacyjne dla młodzieży klas III gimnazjum oraz ich rodziców. Na tegoroczną edycję zaproszenie przyjęły wszystkie szkoły z naszego powiatu i nie tylko. 

  • I Liceum ogólnokształcące
  • II Liceum ogólnokształcące
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1
  • Zespół Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska
  • Zespół Szkół Elektryczno – Elektronicznych
  • Zespół Szkół Ekonomicznych
  • Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobryszycacach
  • Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleszczowie   

Celem targów było uzyskanie przez uczniów i ich rodziców informacji o ofercie edukacyjnej szkół ponadgimnazjalnych oraz możliwość porozmawiania z nauczycielami i uczniami uczącymi się w tych szkołach. Uzyskana wiedza będzie pomocna w wyborze zawodu i dalszej ścieżki kształcenia. Organizując targi myśleliśmy o wzbudzeniu większego zainteresowania rodziców zbliżającą się decyzją edukacyjną ich dzieci. 

Doradca Zawodowy - Elżbieta Kozłowska

Pokaż galerię zdjęć

 

 

SPOTKANIE  Z  KAROLEM  OKRASĄ

W piątek, 24 marca 2017 roku w Zespole Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Radomsku odbyło się spotkanie z Karolem Okrasą,   w którym uczestniczyli uczniowie klas II i III naszego gimnazjum.

Kucharz znany m. in. z takich programów telewizyjnych jak "Kuchnia z Okrasą" czy "Okrasa łamie przepisy". Specjalnie dla uczniów przygotował wędzoną troć bałtycką , salsę z buraka i opowiedział o swojej pracy i pasji jednocześnie. Wyjaśnił, jak ważne jest to, by w zawodzie kucharza być zarówno rzemieślnikiem, jak i artystą.

Pan Karol opowiedział jak zaczynał swoją karierę. Zaczynał ją od szkoły gastronomicznej i spotkania z dwiema paniami, które pokazały mu, że zawód kucharza to nie tylko codzienna ciężka fizyczna praca, ale że można w nim odnaleźć radość. Karol Okrasa nie ukrywał, że bycie kucharzem to ciężka praca, bo to zwykle kilkanaście godzin dziennie na nogach, często 7 dni w tygodniu i kilkadziesiąt dni pod rząd.  Ale to może dawać satysfakcję, bo codziennie można coś tworzyć i odkrywać, bez ruszania się z miejsca jeździć po całym świecie.

Znany kucharz mówił też o tym, czym jest dla niego sukces. Pan Karol powiedział:

„Wybierzcie sobie taki zawód, który pozwoli wam codziennie rano z uśmiechem wstawać do pracy.”

 Zapytany o telewizję stwierdził, że jest wspaniałą przygodą, którą poleca każdemu, pod warunkiem, że wyjdzie ona od dobrego rzemiosła.

Po części oficjalnej Pan Karol zaprosił wszystkich obecnych do degustacji wspaniale przygotowanych i elegancko podanych potraw. Było kolorowo, aromatycznie i smacznie!

Spotkanie z Korolem Okrasą było kolejnym z cyklu spotkań z ludźmi, którzy osiągnęli sukces.

Uczniowie z naszej szkoły poznają kolejne zawody i ludzi, którzy je wykonują. Młodzież z ogromnym zainteresowaniem uczestniczyła w tym spotkaniu. Może zaowocuje to pojawieniem się kolejnego utalentowanego kucharza – artysty?

Doradca zawodowy:

Elżbieta Kozłowska

Pokaż galerię zdjęć


 

VII konferencja logistyczna p.h.

 "Logistyka specjalnością Drzewniaka"

W dniu 9 lutego odbyła się w Zespole Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska VII Konferencja Logistyczna pod hasłem: „Logistyka specjalnością Drzewniaka”.

Konferencja składała się z 2 części:

I część praktyczna – w formie logistycznej gry miejskiej, w której rywalizowali ze sobą uczniowie klas trzecich gimnazjów z powiatu radomszczańskiego. Młodzież do zlokalizowania miała 10 punktów kontrolnych. Dwa z nich znajdowały się na terenie szkoły, a pozostałe na terenie miasta. Były to: Centrum Handlowe „Stara Mleczarnia”, Hotel Europa, Poczta Polska, Kantor, Szkoła nauki jazdy „Szadkowski”, MDK, Centrum Handlowe „Baszta” i ES Bank Bank Spółdzielczy. W każdym punkcie na uczestników zabawy czekały inne zadania. Podczas gdy drużyny zmagały się z zadaniami gry miejskiej, dla pozostałych gimnazjalistów zorganizowano warsztaty nt. „Jeden dzień z życia spedytora”. Po zaliczeniu wszystkich punktów gry młodzież wróciła do szkoły, gdzie czekał na nich ciepły poczęstunek.

II część konferencji to wykład uczennicy z klasy logistycznej, która przybliżyła młodszym kolegom, co interesującego jest w dziedzinie logistyki i gdzie po tym kierunku można znaleźć pracę.

Następnie o rozwiązaniach logistycznych w centrum Dystrybucji JYSK opowiedział Pan Emil Krakowski.

Na zakończenie dyrekcja szkoły i fundatorzy nagrodzili młodzież biorącą udział w konkursach towarzyszących tegorocznej konferencji. Wyłoniono laureatów.

  Nasi uczniowie  zajęli II miejsce

BRAWO!


 Informacje o projekcie „Kotwice Kariery”

realizowanym w
Zespole Szkolno – Gimnazjalnym nr 7  w Radomsku
w  roku szkolnym 2014 / 2015

Projekt był realizowany w ramach umowy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji – Instytucją Pośredniczącą II Stopnia dla III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt KOTWICE KARIERY to zbiór działań skierowanych do doradców zawodowych i uczniów zdolnych, których głównym celem jest przygotowanie uzdolnionej młodzieży gimnazjalnej do świadomego podejmowania decyzji dotyczących jej przyszłej kariery edukacyjnej i zawodowej.

 Wyróżniono osiem kotwic kariery:

  • Profesjonalizm
  • Przywództwo
  • Autonomia i niezależność
  • Bezpieczeństwo i stabilizacja
  • Kreatywność i przedsiębiorczość
  • Usługi i poświęcenie dla innych (idealizm)
  • Wyzwanie
  • Styl życia

Kluczowymi czynnikami, które warunkują realizację potencjału jednostki podczas dalszej edukacji i życia zawodowego, są:

  •  zdolności analityczne
  • zdolności twórcze 
  • zainteresowania
  • poczucie autonomii

Ludzie, którzy mają ukształtowane kotwice kariery, poszukują takiej pracy, która odpowiadałaby ich potrzebom, zdolnościom oraz wartościom i w której odczuwaliby, iż rzeczywiście mogą być sobą. To dopasowanie między wyznawanymi wartościami a miejscem pracy jest kluczem do czerpania satysfakcji z własnej działalności zawodowej.

W ramach projektu zespół ekspertów opracował kompleksowe narzędzia do diagnozowania predyspozycji zawodowych uczniów zdolnych. Narzędzia  wdrożono w 80 gimnazjach na terenie 10 województw wśród 960 uczniów.

 W naszej szkole w realizacji projektu wzięło udział 21 uczniów gimnazjum. Zarówno dziewczęta jak i chłopcy osiągali dobre wyniki w nauce oraz wykazywali pozaszkolne zainteresowania. Pozyskana w tym zakresie wiedza ułatwiła uczniom wybór dalszej ścieżki kształcenia.

  Doradca zawodowy Z.S.G. 7

 Elżbieta Kozłowska 


 Warsztaty dla gimnazjalistów 2015

W dniu 5 listopada 2015 roku w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobryszycach odbyły się warsztaty kulinarne dla młodzieży z klas III naszego gimnazjum.

Warsztaty miały na celu:

  • zapoznać uczniów naszego gimnazjum ze szkołą w Dobryszycach
  • poszerzyć wiedzę uczniów na temat żywienia i zdrowego żywienia
  • wzbogacić młodzież o nowe umiejętności z zakresu podejmowania gości, składania serwetek, przeznaczenia naczyń stosowanych na co dzień i specjalnych
  • nabycie umiejętności samodzielnego przygotowywania prostych posiłków.

Po obejrzeniu szkoły zostaliśmy zaproszeni na wykład teoretyczny dotyczący zachowania się przy stole oraz rozpoznawania przeznaczenia i ułożenia  naczyń specjalnych.

Pobierz prezentację 



21  lutego 2014 roku 42 uczniów  naszej szkoły wzięło udział w warsztatach organizowanych przez Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Dobryszycach.

Tematyka warsztatów była bardzo ciekawa i różnorodna:

  • "Stół pięknie nakryty" - technik żywienia i usług gastronomicznych
  • "Zrób to sam" - technik mechanizacji
  • "Zwierzęta - towarzysze życia człowieka" - technik weterynarii
  • "Architekt krajobrazu" - technik architektury krajobrazu

 Warsztaty pozwoliły uczniom przekonać się czy zawód mechanika, architekta lub weterynarza jest dla nich.

 


 

 18 lutego 2014r.  w Zespole Szkół Drzewnych i Ochrony Środowiska w Radomsku odbyła się

V Konferencja Logistyczna ph.

"Transport, ekologistyka i rozwój regionalny”

Na spotkaniu pojawili się przedstawiciele firm zajmujących się logistyką oraz przedstawiciel Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu.

W pierwszej części konferencji zgromadzeni uczniowie i zaproszeni goście mieli okazję wysłuchać kilku ciekawych prelekcji. Pierwszą z nich, dotyczącą korzyści z odzysku i ponownego przetworzenia puszek aluminiowych po napojach, wygłosił Jacek Wodzisławski - Prezes Zarządu Fundacji Recal. O rosnącym znaczeniu transportu intermodalnego opowiedział Marcin Straszak - spedytor w Loconi Intermodal. Trzecim prelegentem był Grzegorz Krygier Naczelnik Działu Logistyki PKP Cargo, który mówił o specyfice transportu kolejowego.

W trakcie drugiej części konferencji obyły się warsztaty dla gimnazjalistów. Uczniowie z ośmiu gimnazjów z terenu powiatu radomszczańskiego zmierzyli się z zadaniem z zakresu formowania jednostek ładunkowych, przygotowanym przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu. Każda z drużyn otrzymała makiety naczep, towarów oraz palet wykonane przez uczniów "Drzewniaka" w skali 1:10. Zadaniem gimnazjalistów było skompletowanie, opakowanie i zaplanowanie ich ułożenia podczas transportu do klienta.  W tym konkursie nasi uczniowie zajęli I miejsce.

W skład zwycięskiej drużyny wchodzili:

  1. Mineczka Patrycja
  2. Ciupa Wiktor
  3. Kępiński Filip
  4. Morawiec Sandra
  5. Trajdos Nina
  6. Żebrowski Kacper
  7. Kipigroch Bartosz
  8. Ciesielski Radosław
  9. Zuterek Kacper

 Wsparcia udzielała Pani Elżbieta Kozłowska - doradca zawodowy ZSG 7

 Pokaż galerię zdjęć


 

Broszura dla rodziców

 

 

0000-00-00 00:00:00     Autor: mariola