Uczeń Bezpieczny w sieci
Inicjatywy podjęte w ramach konkursu „Cybernauci” oraz „Uczeń Bezpieczny w sieci”. Celem konkursu jest spopularyzowanie wśród uczniów bezpieczeństwa w sieci.
Materiały do pobrania:
Dla nauczycieli | Dla rodziców |
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie | |
ABC bezpieczeństwa w sieci | kurs on-line Fundacji Orange “Bezpiecznie tu i tam” |
Cyberprzemoc i cyberuzależnienie. Bezpieczni w sieci. Jak unikać zagrożeń i dobrze korzystać z Internetu |
W wirtualnym świecie - mp3 |
Nie daj się złapać - mp3 | |
Jak, gdzie, kiedy, ile, dlaczego - mp3 | |
Cyberuzależnienie - jak rozpoznać? - mp3 |
Opis inicjatywy *
Konkurs na wykonanie plakatów „Prywatność i bezpieczeństwo – czy wiesz jak bezpiecznie posługiwać się Internetem? – przygotowanie tablicy z wykazem właściwych zachowań w sieci.
Każda klasa otrzymała zadanie wykonania plakatu w formacie A2 z wykazem właściwych zachowań w sieci pod hasłem "Prywatność i bezpieczeństwo - czy wiesz jak bezpiecznie posługiwać się Internetem?" i wywieszenie ich na drzwiach sal od strony korytarza. Zasady właściwych zachowań w sieci mogą być wzbogacone kolorowymi rysunkami, obrazkami.
Po za tym grupa chętnych gimnazjalistów wykonała tablicę ogólnodostępną na dolnym korytarzu.
Spotkanie klas IV-VII oraz II-III gimnazjalnych z pedagogiem na temat agresji i przemocy rówieśniczej wynikającej z fascynacji grami: „Czy gry komputerowe szkodzą uczniom?”
Czym są uzależnienia behawioralne, a szczególnie uzależnienie od gier komputerowych? Jak je rozpoznać? Jak pomóc osobie uzależnionej, gdzie szukać wsparcia? Jakie są pozytywne, ale przede wszystkim negatywne konsekwencja nadużywania gier komputerowych? Gdzie kończy się granica zabawy, a zaczyna poważny problem z uzależnieniem?
Na te wszystkie pytania dzieci i młodzież uzyskała odpowiedź podczas spotkania z pedagogiem p. Tomaszem Mazur w ramach zajęć profilaktycznych, wzięli w nich udział uczniowie klas IV- VII oraz II i II gimnazjum. Uczniowie obejrzeli dwa filmy edukacyjne, jeden pt. "Zamęt w głowie" z serii "Owce w sieci" oraz film edukacyjny Ministerstwa Zdrowia i Fundacji Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych o szkodliwym wpływie gier komputerowych na zdrowie młodego człowieka. Uczniowie poznali wyniki badań społecznych, zapoznali się z wypowiedziami specjalistów, a także obejrzeli reportaż przygotowany przez TVP1.