PSP 7 RADOMSKO

XX SDiM. Młodzież a demokracja

28.03.2014 r. w PG3 w Radomsku odbyła się debata “Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” zorganizowana przez Aleksandrę Koselę i Aleksandrę Furmańczyk. Debata miała związek z udziałem w projekcie Sejm Dzieci i Młodzieży, zorganizowanie debaty i napisanie sprawozdania z wnioskami jest warunkiem koniecznym, aby młodzież mogła zakwalifikować się do SDiM.

28.03.2014 r. w PG3 w Radomsku odbyła się debata “Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?” zorganizowana przez Aleksandrę Koselę i Aleksandrę Furmańczyk. Debata miała związek z udziałem w projekcie Sejm Dzieci i Młodzieży, zorganizowanie debaty i napisanie sprawozdania z wnioskami jest warunkiem koniecznym, aby młodzież mogła zakwalifikować się do SDiM. Jeśli to się uda, oprócz możliwoście wzięcia udziału w posiedzeniu młodzieżowego parlamentu 1 czerwca, potencjalni posłowie/posłanki będą mieć za zadanie zorganizowanie kampanii profrekwencyjnej w swoim regionie w związku eurowyboram.
Uczestnikami debaty byli
rzecznik prasowy starostwa Arkadiusz Szczegodziński,
- przedstawiciel Urzędu Miasta- Pani w-ce prezydent Wioletta Pal
- Justyna Krawczyk - absolwentka PG 3, studentka Uniwersytetu Jagielońskiego, posłanka XVI Sejmu Dzieci i Młodzieży
- Martyna Kałkusińska i Anna Szewców, absolwentki PG 3, posłanki XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży
- Katarzyna Przepióra - redaktor naczelna radomsko24.pl
- nauczyciele, uczniowie PG 3 w Radomsku.

W trakcie debaty poruszane były następujące zagadnienia:
1. Młodzieżowa Rada Miasta - młodzi u władzy
2. Sabotaż i dywersja, czyli jak młodzież walczy o swoje w sieci i w „realu”?
3. Radomszczanie mają możliwość wpływania na środowisko lokalne poza wyborami. Dobre praktyki.

Debata miała charakter debaty sokratejskiej z połączeniem debaty plenarnej, bazowano na rozmaitych materiałach dostępnych na YouTube oraz w mediach i portalach społecznościowych.
Najważniejsze wnioski:
1. Młodzież chce powołania MRM w Radomsku.
2. Potrzebny jest lider (dorosły) będący autorytetem, który zintegruje i zaangażuje uczniów do działania
3. Młodzież chce mieć realny wpływ na lokalną rzeczywistość, tak aby ich głos był słyszalny i działania zmieniały coś w otoczeniu
4. Pomysły muszą wychodzić od młodzieży, nie młodzież ma realizować pomysły dorosłych.
5. Młodzież ma realny wpływ na rzeczywistość, ale bardziej w sieci (internet) niż w rzeczywistości.
Trzymam kciuki za Ole!

 Pokaż galerię zdjęć

 

2014-03-28 22:07:31        dodał(a): mariola