PSP 7 RADOMSKO

Wędrujący filmoznawcy

Architektura filmu, czyli w jaki sposób kino kreuje obraz rzeczywistości - taki temat miały zajęcia, w jakich mogliśmy wziąć udział w ramach programu “Wędrujący filmoznawcy”. To bardzo ciekawe przedsięwzięcie realizowane w ramach programu Filmoteka Szkolna we współpracy z Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Organizatorką warsztatów była Pani Aleksandra Kędra, liderka Filmoteki Szkolnej, na co dzień, nauczyciel języka polskiego w I L.O. w Radomsku. 

Zajęcia prowadziła Pani Justyna Jaszczyk.

A jak przebiegały warsztaty?

Pierwsza część, to interaktywny wykład w formie prezentacji.
a) o filmowych środkach wyrazu;
• środki filmowego wyrazu: podstawowe pojęcia i reguły operatorskie,
• kadry i ich zastosowanie,
• gatunki filmowe i ich cechy charakterystyczne – gra z uczniami (na podstawie kadru odgadują, jaki to gatunek filmowy).
• ćwiczenie: zastanawialiśmy się nad tytułem, gatunkiem i szkicem fabularnym swojego potencjalnego filmu.
b) droga do powstania filmu: omówienie etapu preprodukcji: scenariusz i storyboard.
• ćwiczenie: rozrysowywaliśmy wybraną scenę ze swojego filmu trzech kadrach (wykorzystywaliśmy pojęcia związane z planem filmowym i ruchami kamery).
c) o festiwalach filmowych, drodze dystrybucji, krytyce filmowej;
• jak wygląda organizacja festiwalu filmowego „od kuchni”,
• formy uczestnictwa na festiwalu,
• dystrybucja filmowa w Polsce,
• krytyka filmowa – dlaczego jest ważna i w jakich formach można ją uprawiać.

Część druga, to prezentacja będąca mini wykładem o marketingu filmowym i jego wybranych, najciekawszych najważniejszych dla kultury formach:
a) rodzaje marketingu, który możemy zaobserwować w przemyśle filmowym;
b) plakat filmowy i zwiastun – o tym, jak ważne jest pierwsze wrażenie;
c) ćwiczenie z plakatami filmowymi i zwiastunami – na podstawie obrazów próbowaliśmy odgadnąć fabułę oraz gatunek;
d) w jaki sposób star system wpływa na marketing filmowy?
e) ambient marketing – najciekawsza i najbardziej kreatywna forma promocji, solidne wyjaśnienie tego pojęcia
f) gra filmu z nowymi mediami i ich wpływ na kulturę - zjawisko kultowości, product placement i wielkie akcje marketingowe znanych marek, które wykorzystują fenomen danego filmu (przykłady).
g) fani oraz ich ogromny wpływ zarówno na kulturę, jak i sposoby prowadzenia akcji marketingowych dla danych filmów (najczęściej superprodukcji, jak Gwiezdne Wojny czy sagi o bohaterach – fenomen filmów tworzących uniwersa).
h) ćwiczenie: rysowaliśmy plakat do swojego filmu i wybieraliśmy dwa sposoby jego promocji. Następnie opowiadaliśmy, w jaki sposób przygotowalibyśmy kampanię marketingową.

Pani Aleksandrze bardzo dziękujemy za możliwość udziału w tych niecodziennych, filmowych warsztatach, zaś Pani Justynie za interesujące wprowadzenie w świat architektury filmu.

Zobacz galerię zdjęć.

2018-01-25 21:54:18        dodał(a): mariola