PSP 7 RADOMSKO

Radomszczańskie Symetrie

W ramach realizacji projektu matematycznego "mpotęga" - „Radomszczańskie Symetrie” odbyły się równolegle dwa działania- konkurs na najlepszego matematyka klas trzecich i turniej na najlepszą klasę trzecią.  Turniej podzielony był na trzy części; każda  składała się z pięciu zadań (po jednym zadaniu typu prawda-fałsz, tak - nie - z uzasadnieniem odpowiedzi, zadanie z luką, zadania krótkiej odpowiedzi i zadanie testowe), do których odpowiedzi uczniowie wskazywali indywidualnie korzystając z metodników.

W ramach realizacji projektu matematycznego „mpotęga"- „Radomszczańskie Symetrie” odbyły się równolegle dwa działania- konkurs na najlepszego matematyka klas trzecich i turniej na najlepszą klasę trzecią.  Turniej podzielony był na trzy części; każda  składała się z pięciu zadań ( po jednym zadaniu typu prawda-fałsz, tak - nie - z uzasadnieniem odpowiedzi, zadanie z luką, zadania krótkiej odpowiedzi i zadanie testowe), do których odpowiedzi uczniowie wskazywali indywidualnie korzystając z metodników. Po zadaniach testowych zespoły klasowe pracowały wspólnie przy  rozwiązywaniu rebusów, zagadek, układaniu tangramów. Zadania turniejowe usystematyzowały i powtórzyły wiedzę uczniów, a zabawy rozwijały ich kreatywność, wyobraźnię  i logiczne myślenie. Rywalizacji międzyklasowej towarzyszyły duże emocje. Mamy nadzieję, że wielu z gimnazjalistów uświadomiło sobie, że matematyka to nie tylko rozwiązywanie zadań, nauka definicji i twierdzeń.
Konkurs na najlepszego matematyka był dwuetapowy. Pierwszy etap to zadania testowe, a w drugim etapie uczniowie zmagali się z zadaniami otwartymi, niektóre z nich wykraczały poza podstawę programową gimnazjum.
Mamy nadzieję, że takie działania na stałe wpiszą się w kalendarz imprez szkolnych.
Kolejnym działaniem projektu była miejska gra terenowa dla klas drugich, które realizują projekt edukacyjny „Symetria w architekturze Radomska”. Gra odbyła się w środę 28 października 2015 roku.
Uczniowie zostali podzieleni na osiem czteroosobowych zespołów, których celem było stawienie się na przygotowanych wcześniej punktach, znajdujących się na terenie miasta. Jeden z nich znajdował się w Miejskim Domu Kultury, gdzie uczestnicy musieli m.in. rozwiązać matematyczną zagadkę o pewnym radomszczaninie, rozpoznać symetryczne budowle Radomska czy napisać cyframi rzymskimi symetryczną datę, która ma związek z historią naszego miasta. Następne punkty umieszczone były Muzeum Regionalnym, Miejskiej Bibliotece Publicznej i na dworcu PKS. Na tych punktach kontrolnych uczestnicy układali puzzle z radomszczańskimi, symetrycznymi budowlami, grali w  memory, rozwiązywali zadanie z wykorzystaniem znajomości symetrii w układzie współrzędnych i korzystali z wcześniej zdobytych informacji na temat swojego miasta.
Według drugoklasistów najciekawszym zadaniem było ułożenie z ich ciał symetrycznej figury oraz stworzenie krótkiego filmu, którego temat brzmiał tak jak tytuł projektu.

Pokaż galerię zdjęć

2015-11-02 15:06:33        dodał(a): mariola